Přeskočit na obsah

MARTIN PEŇA VÁZQUEZ a YANET GÓMEZ GÓMEZ (EC): TECHNIKA MIMU

Ekvádorský mim a režisér, spoluzakladatel souboru Teatro del Cielo spolu s Yanet Gómez Gómez obohacují precizní techniku mimu o kulturní prvky jižní Ameriky a vytvářejí tak svébytný jazyk pohybového herectví.

Workshop poukazuje na tělo jako podstatu divadla. Principem divadelnosti je zde dramatické tělo promlouvající mimickým jazykem. Pedagogický přístup se odvíjí od techniky Etienne Decrouxe, která se stává jak gramatikou výrazového pohybu, tak motorem k tvořivosti. Výuka rozvíjí technické možnosti hercova těla, a současně vede k tvorbě vlastní kompozice, v níž se uplatní získané dovednosti.    

  1. Technika: izolace a koordinace, působení sil a váhy, dynamika a rytmus, napětí ve svalech, muzikalita v těle a dialog tělesných částí  
  2. Jazyk: tvorba stylu, organická kontinuita, poetické roviny, motivovaný pohyb
  3. Repertoár: moderní, postmoderní a současné pojetí mimické tvorby   

Workshop je vhodný pro zájemce o techniku mime corporeal a její užití v pohybové praxi. Workshop zaujme všechny, kteří se vyjadřují tělem, zejména pak studenty herectví a divadelního umění či profesionály. 

MARTIN PEŇA VÁZQUEZ a YANET GÓMEZ GÓMEZ

Martin Peňa Vázquez si jako dítě zamiloval hudbu, v roce 1998 nastoupil na divadelní studia a brzy začal působit v multižánrových uměleckých projektech, kde úspěšně uplatňoval herectví a také hudební vzdělání. V roce 2006 nastal zlom a rozhodl se zacílit svou pozornost k tělu. Studoval v Theatre de l´Ange Fou a International School of Corporeal Mime v Londýně. Jeho učiteli byli Steven Wasson a Corinne Soumová, od nichž získal nejen techniku, ale také potřebné tvůrčí základy v choreografii a režii. Absolvoval v roce 2009. Svou uměleckou práci prezentoval a pohybové workshopy vedl v mnoha zemích světa, například ve Španělsku, Švýcarsku, Kanadě, Spojených Státech, Mexiku, na Kubě, ve Venezuele, Peru a jinde. 

Původem kubánská herečka Yanet Gómez Gómez absolvovala divadelní studia na ENA (Národní škola umění v Havaně) a následně pokračovala na mezinárodní divadelní škole Mime Corporeal v Londýně (International School of Corporeal Mime). Za své umělecké výkony získala řadu ocenění.